Zeevracht - Reisverslag uit Harderwijk, Nederland van Ester Sijtsma - WaarBenJij.nu Zeevracht - Reisverslag uit Harderwijk, Nederland van Ester Sijtsma - WaarBenJij.nu

Zeevracht

Door: Ester

Blijf op de hoogte en volg Ester

24 Januari 2013 | Nederland, Harderwijk

Vandaag was de dag! De dag dat ik 4! verhuizdozen heb verstuurd naar Suriname. De dozen zijn gevuld met schoolmaterialen. Knutselspullen: verf, behang om op te verven, stiften, potloden, 3d blaadjes, stickers, vouwblaadjes, crepe papier, lijm, etc. Maar ook leesboekjes, spelletjes, puzzelboekjes en materialen die ik wil gebruiken bij mijn lessen. Om de dozen af te vullen nog wat leuke attenties voor het gezin waar ik mag wonen en een paar persoonlijke spullen die ik wel een tijdje kan missen. De dozen zijn weggebracht naar een bedrijf in Utrecht, midden in de stad. Hier werd ik geholpen door een vriendelijk, klein surinaams mannetje. Hij heeft de dozen uit de auto gehaald en met een steekkarretje de winkel in gereden. Daar kreeg ik een formulier waar alle gegevens op moesten. De dozen worden zaterdag op de boot gezet en zullen 15 februari in Suriname zijn, waar ik ze mag ophalen met het verzendbewijs. Na dit alles geregeld te hebben zat ik in de auto, toen er op het raam werd geklopt. Het adres moest ook op alle dozen geschreven worden. Oeps, belangrijk detail... ;-)

Verder zijn er een aantal wijzigingen in de plannen.
Door prive omstandigheden gaat Gonnie niet naar Suriname. Dit betekent dat ik alleen ga reizen. Inmiddels heb ik geregeld dat ik word opgehaald van het vliegveld na landing. Dan ga ik gelijk naar het gezin waar ik de 3 maanden verblijf.

Volgende week nog een afspraak bij de tandarts en een afspraak bij de GGD voor de 2e Hepetitus B prik. Koffers inpakken en klaar voor vertrek!

Zodra ik info heb over mijn situatie daar en beschik over internet post ik natuurlijk weer een bericht..!

Liefs Ester

  • 25 Januari 2013 - 09:46

    Oma Rietberg:

    Hallo Ester,

    Het is maar goed dat je nog niet was weggereden!
    Anders had je 15 februari de dozen beslist niet kunnen afhalen!
    Maar ik vind wel dat ze er betrekkelijk snel aankomen de 15 feruari al.
    Goed hoor! Dat heb je in iedergeval weer voorelkaar.
    Nu de laatste loodjes nog.
    Blijf rustig en denk om al je papieren mee te nemen.

    Liefs, Oma

  • 26 Januari 2013 - 22:34

    Opa Sijtsma:

    was gezellig vandaag en je kado vopor mijn 73ste verjaardag heb ik erg gewaardeerd en doe dat nog steeds (wat heet!)
    Alle goeds gewenst en doe maar rustig aan. Het zal hoe dan ook een verrijkende - en wie weet verreikende - ervaring zijn straks.
    Liefs,opa

  • 15 Februari 2013 - 21:26

    Carla Compagnie:

    Lieve Ester,


    Het duurde even voordat het lukte om jouw resiverslagen te kunnen zien en te kunnen downloaden... De Webmail van de Marnix is vast TE goed beveiligd.

    Leuk om nu even je verslagen te kunnen volgen. Is zeevracht al aangekomen?

    Hopelijk gaat het met je vriendin Gonnie thuis wat beter. Dapper dat je zonder reisgenoot toch de start hebt gemaakt! Succes!

    groet van Carla

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ester

Actief sinds 12 Mei 2008
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 65161

Voorgaande reizen:

02 Februari 2013 - 03 Mei 2013

Lesgeven in Suriname

16 Juli 2011 - 29 Juli 2011

Onderwijsexpeditie Oeganda

26 Juni 2008 - 03 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: