3e en laatste week vakantie - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Ester Sijtsma - WaarBenJij.nu 3e en laatste week vakantie - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Ester Sijtsma - WaarBenJij.nu

3e en laatste week vakantie

Door: Ester

Blijf op de hoogte en volg Ester

14 April 2013 | Suriname, Paramaribo

Dit is waarschijnlijk het laatste verslag dat korter is aangezien ik in de vakantieweken minder mee maak dan schoolweken. Nog 2,5 weken te gaan en dan mag ik weer met het vliegtuig naar Nederland. Ik kijk er wel naar uit maar ben nu nog even zenuwachtig voor komende weken. Dan ga ik namelijk stage lopen op een school in Paramaribo. Voor mij nieuw, nieuwe mensen, nieuwe kinderen en 1 klas ipv invallen bij alle klassen.

Afgelopen week is maandag begonnen met een rustig dagje. Boodschappen doen voor het uitje van dinsdag en ’s avonds heerlijk salsadansen.
Dinsdag met de kinderen van Ramoth Kinderhuis naar de dierentuin. Dat was een feest! De kinderen genoten en daardoor de begeleiders ook. In het begin een beetje regen maar daarna alle dieren langs geweest. Vervolgens nog spelen in de speeltuin en weer terug naar het tehuis. Dolle pret! De dierentuin was niet heel groot maar had redelijk wat dieren waaronder kaaimannen, tijgers, jaguars en konijnen en geiten!
Woensdag was het plan om te gaan shoppen, ik wilde vroeg de stad in dan had ik lekker de tijd. Helaas regende het pijpenstelen dus ging dat feest niet door. Uiteindelijk begin van de middag gegaan. Dit was prima aangezien ik snel geslaagd was voor de dingen die ik zocht. Door de stromende regen weer naar huis gefietst en lekker douchen. Rond 18.00 met een aantal huisgenoten verzameld om bakabana’s te gaan maken. Heerlijk! Die ga ik in Nederland zeker ook een aantal keer maken! Na het opeten van de bakabana’s klaargemaakt om te gaan dansen. Van 22.00 tot 23.00 was er namelijk les in Touché, daar wilden we wel even kijken. Helaas was het een les voor beginners en aangezien Ymke en ik geen beginners meer zijn hebben we vooral veel gelachen. Daarna vrij dansen, dat was heerlijk! Rond 01.30 nog even beneden in de r&b zaal gedanst en afscheid genomen van Laure die de volgende dag terug vloog naar huis.
Donderdag relaxdagje in de hangmat, ’s avonds salsales en daarna lekker eten bij de sushibar.
Vrijdag de eerste spullen terug gestuurd naar Nederland. Een doos vol, totaal 16 kg, in de container die volgende week vol is en dan op de boot naar Nederland meegaat. Scheelt toch weer in de koffer. ’s Middags scheen zowaar de zon, dus op naar het zwembad om ervan te genieten. ;s avonds uiteraard lekker salsadansen in ’t Vat, lovely!

Weekend
Dit is denk ik wel het meest leuke relaxweekend dat ik tot nu toe in Suriname heb gehad.
Zaterdag heel lang uitgeslapen, vervolgens naar de Mall waar ook de bioscoop zit om te shoppen en daarna The Croods 3D te kijken, heerlijke animatiefilm! ’s Avonds naar Dumplings om te eten als afscheid van Tine en Eline die maandag terug vliegen. Gezellig en lekker eten. Daarna nog even tutten met Ymke en Lisanne, haren vlechten…
Zondagochtend naar de plaatselijke markt geweest, was leuk om te zien en te ruiken. Mensen verkopen hier voedingsmiddelen die uit hun tuin komen of die ze maken met producten uit hun tuin.
Thuis ontbeten/gebruncht met pompelmoes (soort grapefruit) en gefrituurde garnalen, jammie! Daarna lekker thuis op de bank despicable me gekeken, wat hebben we gelachen! Vervolgens skypen met Nederland en diner maken als afsluiting van het weekend… jummie!

  • 15 April 2013 - 10:24

    Oma Rietberg:

    Lieve Ester,

    Het gaat je heus wel lukken die laatse weken op de school in Paramaribo. Als je dezelfde klas toegewezen krijgt lijkt me dat wel gemakkelijker als steeds wisseling. Misschien minder uitdagend.
    Leuk met de kinderen naar de dierentuin. Altijd geslaagd.

    De laatste loodjes.........

    Liefs en tot ziens in Nederland!

  • 15 April 2013 - 14:16

    Natascha:

    Hi Ester,
    Wat gaat de tijd snel zeg, nog even en je bent weer terug in Nederland. Inmiddels is t weer hier ook wat beter, dus eindelijk de dikke winterjas en snowboots naar zolder haha.
    Succes op je nieuwe school (je gaat t vast weer leuk vinden) en geniet nog even van de laatste weekjes want ze zullen vast voorbij vliegen.......
    Groetjes, Natas

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ester

Actief sinds 12 Mei 2008
Verslag gelezen: 441
Totaal aantal bezoekers 65065

Voorgaande reizen:

02 Februari 2013 - 03 Mei 2013

Lesgeven in Suriname

16 Juli 2011 - 29 Juli 2011

Onderwijsexpeditie Oeganda

26 Juni 2008 - 03 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: