Wat ga ik doen? - Reisverslag uit Harderwijk, Nederland van Ester Sijtsma - WaarBenJij.nu Wat ga ik doen? - Reisverslag uit Harderwijk, Nederland van Ester Sijtsma - WaarBenJij.nu

Wat ga ik doen?

Door: Ester

Blijf op de hoogte en volg Ester

14 Juni 2011 | Nederland, Harderwijk

Lieve vrienden en familie,

Omdat ik altijd wel weer iets geks en nieuws en uitdagends wil heb ik voor komende zomer een reis naar Oeganda op de planning staan. Niet zomaar een reis, nee, een ontwikkelingsreis met Edukans.

De bedoeling van de reis is namelijk het onderwijssysteem in Oeganda een boost geven, dat wil zeggen op die paar scholen (5) waar wij met onze groep PABO studenten komen. We gaan daar samenwerken met PABO studenten van daar om van elkaar te leren.
Nu is dat al een uitdaging op zich.
Daarbij komt ook nog kijken dat we Edukans projecten gaan bezoeken. Edukans maakt zich sterk in het voorzien van educatie voor kinderen in onder andere Oeganda. Dat betekent:
- scholen bouwen
- kinderen stimuleren om naar school te gaan
- lesmateriaal ontwerpen en voorzien.
- PABO studenten daar steunen
- docenten daar goed educatie geven
- nog veel meer.

Om die reden ben ik geld aan het inzamelen voor deze projecten. Om je een idee te geven. Dit zijn de kosten een aantal dingen:
- een compleet ingericht lokaal: €3000,-
- dakconstructie (hout en golfplaten): €600,-
- muren (ramen/deur/metselwerk): €1400,-
- bankjes (20 3persoonsbankjes): €800,-
- schoolbord (1,5 x 4 meter): €60,-
- tafel docent: €50,-
- schriften (60x5x€0,20): €60,-
- pennen (60x €0,50): €30,-

Wil je dit in beeld zien? Zie hieronder:
een onderwijsexpeditie waarin projecten zichtbaar zijn die Edukans doet: http://youtu.be/WVWeDOwI5uE
Dit is wat ik ga doen in Oeganda: http://youtu.be/Tq6epHotTBw
Als laatste een voorbeeld van een leerprogramma van docenten: http://youtu.be/Nv3DCn_PhV8

Mijn vraag is dan ook of je Edukans wilt sponsoren. Let wel het geld gaat naar het project en niet naar mij. Ik betaal zelf mijn ticket en reiskosten. Bovendien heeft Edukans bewezen in 2010 dat maar 11,3% van alle inkomsten naar eigen fondswerving gaat, dat betekent dus dat bijna 90% van alle inkomsten op de plek komt waar het wezen moet! Voor de kenners: Centraal Bureau Fondswerving heeft als norm maximaal 25%. Daarbij is 11,3% dus laag!

Ik zeg: Sponsor Edukans!
Dit kan door geld over te maken naar mij, op die manier kan ik zorgen dat het naar de projecten gaat die ik ga bezoeken. Dan kan ik na afloop laten zien waar het geld in is geinvesteerd.

Mijn rekening is 139421122 tnv C.T. Sijtsma. onder vermelding van: Reis Oeganda en je naam. Je steun wordt enorm gewaardeerd!

Heb je nog vragen of wil je mij een hart onder de riem steken? Reageer hieronder!

  • 20 Juni 2011 - 19:09

    Oma Rietberg:

    Lieve Ester,

    Het is een hele onderneming, maar ook een grote uitdaging.
    Jullie gaan dus met 14 studenten van verschillende scholen.
    Onderwijs en voorlichting geven. Lijkt mij heel interessant en voor jou een mooie stageperiode.
    Ik zal met opa overleggen hoeveel we jullie zullen sponsoren.
    Sterkte met de voorbereidingen, want de tijd gaat snel.

    Hartelijke groeten, ook van opa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ester

Actief sinds 12 Mei 2008
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 65167

Voorgaande reizen:

02 Februari 2013 - 03 Mei 2013

Lesgeven in Suriname

16 Juli 2011 - 29 Juli 2011

Onderwijsexpeditie Oeganda

26 Juni 2008 - 03 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: