Vakantie - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Ester Sijtsma - WaarBenJij.nu Vakantie - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Ester Sijtsma - WaarBenJij.nu

Vakantie

Door: Ester

Blijf op de hoogte en volg Ester

01 April 2013 | Suriname, Paramaribo

Deze week een kort verhaal omdat het vakantie is. De eerste week van 3 weken geen stage.

Deze week geen stage lopen maar andere activiteiten. De week begon met een afspraak bij de dokter. Vanwege rare grote plekken op mijn been die een huisgenootje en ik beide hadden. Diagnose van de dokter: Apenpokken, ofwel krentenbaard zoals we dat in Nederland kennen. Antibioticapillen mee en een zalfje. Binnen een week moest het minder zijn. Nu dat klopt! De plekken zijn nu dicht en niet meer besmettelijk.. wel jammer van de littekens..
Maandag verder lekker in de zon gelegen, geskypt en natuurlijk salsales!
Dinsdag vrijwilligerswerk gedaan bij Ramoth Kindertehuis. Met de kinderen (1-5 jr.) boekjes gelezen, gespeeld en gek gedaan. Om 11.00 baden, eten en slapen. Rond 13.00 kwamen de oudere kinderen (5-8 jr). Deze gingen na het eten tekenen, dat was natuurlijk leuk om mee te doen en te helpen.. Rond 16.00 weer naar huis waar ik nog even kon relaxen voor de volgende salsales!
Woensdag was feest overal! Eerst bespreken voor de autotrip die we donderdag en vrijdag zouden maken. Rond 14.00 de stad in om Holy Phagwa te vieren. Hindoestaans feest waar lekker gegooid en gesmeerd word met poeder. In de palmentuin en op het onafhankelijkheidsplein was muziek op verschillende podia. Geweldig! Veel mensen, veel studenten en heerlijk smeren, gek doen en dansen! Rond 22.00 ging ik met een groepje weer naar huis om te douchen en ons te ontdoen van de gekleurde kleren.
Donderdag vertrokken naar het westen met de auto. Samen met Mathias en zijn tante An zouden we 2 dagen gaan toeren. Uiteindelijke doel werd Nieuw Nickerie. Daar rondgekeken en uiteindelijk een hotel geboekt. De volgende dag met een boot Bigi pan verkend. Eerst een stukje over de Nickerierivier, vervolgens het moeras door om uit te komen op Bigi pan (groot meer). Prachtig! Daar heerlijk gechillt in hangmatten en ligbedden in een lodge op het water. Eind van de middag weer terug naar de auto om weer terug te rijden naar Paramaribo. Dat was nog even spannend het laatste stukje omdat het lampje van de benzine al een tijdje brandde..
Zaterdag een relaxdagje, boekje gelezen, in de zon gelegen, geskypt enz. ’s avonds nog wezen stappen in Zsa Zsa Zsu, lekker dansen en mensen kijken :-P
Zondag eigenlijk hetzelfde verhaal met het verschil dat we eind van de middag met een groepje naar Zus en Zo zijn geweest om wat te drinken. Nieuwe studenten in het guesthouse dus een leuke manier om kennis te maken.. Bij terugkomst kwam Ymke ook net terug van een weekje Curaçao dus gelijk verhalen uitgewisseld van afgelopen week.
Kortom best een prima week voor vakantie. Het weekend was wel wat saai aangezien het Pasen was en er niets te beleven was. Daarbij waren veel studenten op trip dus was t erg rustig in het guesthouse..
Komende week al een volle planning dus daar zal ik volgende week alles over vertellen.

• 02 April 2013 - 09:30

Theresia:

Hi Ester

Nou klinkt al een super leuke week hoor :D. Vooral mooi weer en relaxen in de zon!!
    Gister 20 minuten achter gezeten,wel is waar in de zon maar met sjaal en winterjas aan.Heeft hier weer 7 graden gevroren,bah!! En natuurlijk wordt het volgende week beter(dan moet ik weer duhu)
    Maar goed,nog een paar weekjes en dan kom je alweer lekker thuis meis!
    Dikku hug van moi xx

• 02 April 2013 - 11:02

Betty Sijtsma:

Geweldig Ester, zo'n ervaring. Wat maak je leuke dingen mee. Wel jammer van die plekken op je been. Alweer over? Je zult wel gelezen hebben dat wij een hele koude Pasen hebben gehad. Daardoor zijn er 100.000 minder toeristen naar Nederland gekomen. Nu schijn het zonnetje lekker. Maar het blijft voorlopig nog 's nachts vriezen. Je hebt wat dat betreft wel een hele goede periode uitgekozen om op een warm eiland te zijn. Zoals ik lees heb je veel plezier. Geniet er maar van! Als je terug bent kom je maar gauw bij ons samen met Jeroen, kunnen we napraten tijdens een lekker etentje.
    Opa en oma Sijtsma

• 03 April 2013 - 14:33

Natascha:

Hi Ester,
    Wat jij een rustig weekje noemt, klinkt voor mij nog best gezellig druk. Jeetje wat een kleuren zeg, heb je alles weer schoon gekregen haha.
    We hebben hier een heerlijk zonnetje, alleen de wind is steenkoud, brrrrrrrr.
    Groetjes en tot je volgende verslagje, Natas

• 07 April 2013 - 10:05

Petra:

Nou daar ben je goed doorheen gekomen die eerste week in elk geval. Daar zag je nog wel zo tegen op, nietwaar? Leuk om te lezen wat je daar allemaal ziet en onderneemt! Leuk jurkje die zwart/wit streepdessin, staat je goed met je bruine kleurtje inmiddels... Fijn dat het goed met je gaat. Liefs mam