Vakantie deel 2 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Ester Sijtsma - WaarBenJij.nu Vakantie deel 2 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Ester Sijtsma - WaarBenJij.nu

Vakantie deel 2

Door: Ester

Blijf op de hoogte en volg Ester

08 April 2013 | Suriname, Paramaribo

Wederom een korter verslag dan jullie van mij gewend zijn... maar ik geniet nog steeds van al jullie reacties!

Deze week begint na de pasen in het kinderhuis Ramoth. Dinsdag t/m vrijdag hier geholpen van 09.00 tot 13.30. Heerlijk met de kinderen gespeeld, veel boekjes gelezen, haren laten borstelen, vlechten etc. en geholpen de kinderen te voeden. Omdat het vakantie was hadden we alle leeftijden door elkaar (2-7 jr.). Heel gezellig en veel gelachen.
Daarnaast natuurlijk nog andere activiteiten gehad.
Dinsdag salsales en daarna karaoke.
Woensdag naar de wandelmars wezen kijken. Een soort avondvierdaagse welke lijkt op een carnavalsoptocht. Heel leuk om te kijken. Een aantal van het guesthouse liepen mee met de dansschool omdat ze daar hiphoples volgen.
Donderdag heerlijk op n terras gezeten en fort Zeelandia bezocht. ’s Avonds eerst salsales en daarna natuurlijk naar Havana om lekker te salsadansen en daarna dansen op uitgaansmuziek.
Vrijdag uit eten als afscheid van Petra mijn dansmaatje en daarna door naar ’t Vat voor salsadansen.

Weekend
Trip naar Bigipan! Zaterdag rond 08.00 vertrokken met een redelijk grote groep. Eerst naar Groningen gereden en daar het plein bekeken. Door naar Wageningen om een rondje door het dorp te rijden. Volgende stop was Nieuw Nickerie met de Zeedijk. Dat voelde bijna als Nederland aan zee. Vervolgens met de boot door het moeras naar het grote meer. Hangmatten ophangen met uitzicht over het meer en hup de boot weer in om vogels te gaan spotten. Rode ibissen gezien, veel reigers en springende vissen.. gaaf! ’s Avonds heerlijk gegeten waarna een groepje op zoek ging naar een kaaiman. Helaas geen gevonden… Wel gezellige avond gehad met muziek, dans, spelletjes, kip van de barbecue en cocktail! Heerlijk geslapen in de hangmat om ’s ochtends de zon te zien opkomen vanuit de hangmat. Helaas was het een beetje bewolkt, maar iets later was er toch echt een heel mooi plaatje te zien. Na het ontbijt een modderbad genomen in het meer en nog een rondje gevaren. Nog geluncht en terug met de boot en bus naar Paramaribo.
’s Avonds nog uit eten met een aantal aangezien het Jeske haar laatste avond was. En daarna een cocktail op het terras. Erg gezellig, en een leuke afsluiting van dit weekend.

• 12 April 2013 - 10:07

Frederike:

Hoi Es,

leuke belevenissen weer. De wandeltocht herken ik van Bonaire, daar zagen de mensen er op Dia di Rincon (Koninginnedag) ook zo prachtig uit. Leuke foto's ook weer. geniet nog maar de laatste weken.
    Knuffel,
    Wim & Frederike

• 15 April 2013 - 10:19

Oma Rietberg:

Hoi Ester,

Wat een leuke foto met de kleine kinderen uit het kindertehuis Ramoth.
    Daar sta je erg leuk op met het stel!
    Ook een fijne tocht met de boot naar het meer gemaakt, zo zie je nog eens wat van de natuur in een ander land. Reigers etc.
    Geniet nog van je laatste weken!

Liefs, Oma en Opa