Oeganda, here we come! - Reisverslag uit Lira, Oeganda van Ester Sijtsma - WaarBenJij.nu Oeganda, here we come! - Reisverslag uit Lira, Oeganda van Ester Sijtsma - WaarBenJij.nu

Oeganda, here we come!

Door: Jeroen

Blijf op de hoogte en volg Ester

17 Juli 2011 | Oeganda, Lira

Beste volgers,

Hierbij het uitgebreide verslag van de reis naar Oeganda. Geschreven door twee teamgenoten van Ester.

Veel leesplezier!

Door: Petra Hemstra en Gerda Veldman.

De reis naar..
Dat weten wij nog niet.
Voor ons is het allemaal nieuw.
We gaan het meemaken, waar wij van dromen.

Om kwart over zeven ’s avonds (16 juli) begint onze reis naar de Pearl of Africa. Allemaal met een beetje spanning stappen we het vliegtuig in richting Londen om vanuit daar de grote reis voort te zetten naar Oeganda. Het loopt allemaal soepel: niet veel vertraging, geen ongemakken enz.

Aangekomen op Entebbe vervolgen wij onze reis. Henrik staat ook op het vliegveld en mengt zich bij onze groep na een lange nacht gehad te hebben (i.v.m. een bruiloftsfeest).

Met de bus rijden we een uur tot onze eerste stop bij een hotel. Hier staat heerlijk eten klaar om goed te kunnen ontbijten. Na het ontbijt vervolgen wij onze reis. Onderweg doen wij al veel prikkels op van de cultuur hier. De eerste wilde dieren (apen en koeien) zijn gespot! Wij bewonderen alles en genieten van de reis. De mensen waar wij mee in contact komen, zijn ontzettend open en gastvrij. De busreis wordt op een gegeven moment wel wat lang, maar Lira is in zicht.

Voordat we naar het hotel gaan, gaan we eerst snel langs de PTC. We worden vriendelijk begroet en na deze snelle begroeting gaan we dan eindelijk ons hotel bewonderen. Het valt ons allemaal erg mee. Alles is goed geregeld en ziet er ontzettend goed uit. De kamers verdelen we en daarna kunnen we gaan eten.

Het eten ziet er goed uit. Het is een lopend buffet waarin je kunt kiezen uit: rijst, aardappels, doperwten, wortels, iets van pannenkoeken, vis en kip. Rond half negen sluiten we gezamenlijk met de groep af. We evalueren de dag, bespreken de dag van morgen en er kunnen vragen gesteld worden. Wat ons betreft een zeer geslaagde eerste dag!

• 19 Juli 2011 - 08:22

Theresia:

Hi Ester
    Ik hoop dat je een heerlijke tijd daar hebt!!Leuk om je verhaal(en) te lezen.
    KUZZZZZ