Oeganda is geweldig!! - Reisverslag uit Lira, Oeganda van Ester Sijtsma - WaarBenJij.nu Oeganda is geweldig!! - Reisverslag uit Lira, Oeganda van Ester Sijtsma - WaarBenJij.nu

Oeganda is geweldig!!

Door: Ester

Blijf op de hoogte en volg Ester

24 Juli 2011 | Oeganda, Lira

Lieve schatten,

hierbij een persoonlijk berichtje van mij. Jullie hebben alle verhalen kunnen lezen, zometeen ga ik nog een verslag schrijven van gisteren, dus deze komt later...

Rest mij alleen te vertellen over mij persoonlijk. Ik geniet met volle teugen, geniet van het lesgeven, heb een hoop lol met medestudenten. Met name Maria, mijn kamergenoot, we zijn nog net niet 2 handen op 1 buik, maar hebben dezelfde humor. Dat zegt wel genoeg niet?

Verder de gezondheid is prima, geen gekke toestanden, kan prima slapen, geen diaree. In het hotel hebben we een heerlijke douche met koud water en een ' normale' wc. Op de campus hebben we een gat in de grond en daar moeten we het mee doen... Ofwel, de meesten, inclusief ik, gaan overdag niet naar de wc, behalve in geval van hoge nood, en dan nog liever in het bos...: die stank in het hok is niet te harden...

Emoties gaan met vlagen. Over het algemeen ben ik stabiel, maar alles wat ik zie raakt me wel. De mensen hier hebben zo weinig, maar ze zijn er zo blij mee. Veel kinderen leven op straat omdat ze geen huis hebben of thuis mishandeld worden. Gelukkig is er CRO die een aantal van deze kinderen opvangt.
Verder zijn de mensen hier heel aardig, maar zie je nog veel naslepen van de oorlog die hier gewoed heeft. Mensen die net meer in de stad wonen maar naar de bossen zijn gevlucht en daar nog in hun huisjes wonen. Geen vaders in vele gezinnen,en vele kinderen die kindsoldaat zijn geweest.

Wij mogen een hele hele kleine bijdrage leveren door vrolijkheid en afwisseling te brengen. Daar geniet ik van en zie ik de kinderen en mensen door stralen. Dat geeft een hoop energie!!

Nog een aantal dagen en dan gaan we weer terug rijden.. Vrijdagavond om 20.45 ben ik weer op Schiphol.

Heel veel liefs en knuffels voor iedereen!! Dank voor jullie gebed en liefde, dit steunt mij.
Ik hou van jullie!

Kus Ester

p.s. sorry voor de eventuele spelfouten, ik heb gereduceerde tijd op de computer dus heb snel getypt... ;-)

  • 25 Juli 2011 - 07:57

    Opa Sijtsma:

    Leuk hoe je schrijft en wat je allemaal meemaakt Ester, ongetwijfeld een onvergetelijk gebeuren. Neem me niet kwalijk als ik vasnuit mijn ervaring in arme landen als Moldova en Armenië veel herken in wat je schrijft. Wat een tragedie en bovendien: wat mogen wij hier in Nederland dankbaar zijn voor wat we allemaal wel hebben! Heel veel sterkte en liefde gewenst, ook van oma uiteraard. Opa.

  • 25 Juli 2011 - 10:29

    Oscar:

    Hoi schat,
    fijn iets persoonlijk van je te horen. Ik ben blij dat je het leven in Oeganda in gezondheid meemaakt en geniet.
    Wat een wereld van uitersten: gebroken gezinnen, familie leed en kinderen die blij zijn met het weinige dat ze hebben. Hoop dat je in je echtheid een STER voor ze mag zijn. .

    fijne tijd !!
    liever groetjes pa & Marieke

  • 25 Juli 2011 - 13:41

    Nel Rietberg (Oma):

    Lieve Ester,
    Fijn dat alles zo goed gaat. Het is te brgrijpen dat er zoveel emoties op je af komen. Wij leven hier in het westen zo heel anders.
    Maar het lijkt me wel een heel rijke ervaring!

    Een goede terugreis gewenst.
    Liefs en kus van Oma Rietberg.

  • 26 Juli 2011 - 21:07

    Hans & Roos:

    Fijn om te horen dat het goed gaat en dat je geniet.
    Liefs kilo...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ester

Actief sinds 12 Mei 2008
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 65168

Voorgaande reizen:

02 Februari 2013 - 03 Mei 2013

Lesgeven in Suriname

16 Juli 2011 - 29 Juli 2011

Onderwijsexpeditie Oeganda

26 Juni 2008 - 03 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: