Bezoek van mijn vriendje!!! - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Ester Sijtsma - WaarBenJij.nu Bezoek van mijn vriendje!!! - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Ester Sijtsma - WaarBenJij.nu

Bezoek van mijn vriendje!!!

Door: Ester

Blijf op de hoogte en volg Ester

20 Oktober 2008 | Spanje, Barcelona

Buenos días familia y amigos,

Het is al weer een tijdje geleden en daarom ben ik maar weer eens achter de computer gedoken om een verhaaltje te typen van de afgelopen weken. Natuurlijk is aanleiding ook dat ik jullie graag wil laten in alle plezier die ik afgelopen week heb gehad met Evert Jan!!!

Toen Roos vertrokken was was het natuurlijk weer even wennen om aan het werk te gaan. De afspraak was dat ik bij receptie zou gaan werken en dat is ook gelukt, helaas had ik alleen geen eigen code dus ik kon aleen op naam van anderen mensen in checken en uit checken. Dat was eigenlijk niet de bedoeling maar ik heb het een tijdje vol kunnen houden en dus toch geleerd en gewerkt. De dagen dat ik deze actie niet meer mocht doen heb ik aan mijn project gewerkt, wat al aanrdig opschiet. Er waren een aantal moeilijkheden voordat ik de enquete mocht uitdelen maar deze mocht uiteindelijk toch de deur uit en met goed respons!

Na deze twee kleine weken kwam dan eindelijk de laatste dag dat ik moest werken en tegelijkertijd de dag dat Evert Jan zou komen! wat duurde die lang zeg, vreselijk. Maar dat zeggen ze altijd toch als je naar iemand uitkijkt? De hele dag een literatuur analyse gemaakt voor mijn project en aan het eind zelfs nog opgestuurd naar school voor goedkeuring. En ondertussen steeds checken of Evert Jan al kwam... toen was er nog pech want het vliegtuig wat Evert Jan zou brengen had vertraging, argh!

Ja, toen begon het feest, Evert Jan kwam aan in het hotel. Compleet met draagband en kort haar... Eerst natuurlijk even knuffelen en elkaar voelen, dat had ik, en EJ natuurlijk ook, wel gemist zeg! Even rondje hotel gedaan en toen lekker naar huis. Daar waren we eindelijk met z'n tweetjes en hebben we lekker geknuffeld, gekletst en natuurlijk gezoent! De dagen erna hebben we heel wat ondernomen. De 1e dag zijn we naar Parc Guell geweest waar we heerlijk in het zonnetje gezeten hebben, foto's hebben gemaakt, veeeel foto's en samen een rondje gewandeld hebben. 's Avonds lekker gegeten bij Les quinze nits op Plaza Real, voor geen geld natuurlijk... Daar heerlijk gegeten en gekletst in deze romantische omgeving... De volgende dag was de planning om foto's te maken van Casa Mila en Casa Batllo, maar helaas was de batterij van de fotocamara leeg dus hebben we die even terug gebracht en zijn we door gegaan naar het strand. Daar even de pier opgelopen en op de terugweg kitesurfers gespot... Terug via de Rambla waar we onderweg nog een groepje muzikanten tegen kwamen, die zeer ok speelden, er werd zelf door voorbijgangers op gedanst...! Die avond hebben we heel romantisch naar de fonteinshow gekeken en daar mooie foto's van ons saampjes gemaakt. De dag erna hebben we niets gedaan, lekker rond huis gehangen en in de zon gezeten, wel 's avonds lekker uit eten, deze keer werd het pintxos, lekker aan de bar kiezen welke hapjes we wel wilden eten, natuurlijk met een Biertje en lekker glaasje rose erbij. Maandag zijn we naar de Segrada Familia geweest, deze keer wel naar boven, samen over de stad uitgekeken en de diepte van de toreens in. Natuurlijk even gek gedaan op een klein balkonnetje bij de lange draaiende trap met Barcelona op de achtergrond... Als je bij die trap naar beneden kijkt is het net een slakkenhuis.. De dag erna zijn we naar het Aquarium geweest, daar ben ik speciaal niet eerder naartoe geweest zodat ik dit met EJ kon ondernemen, nou dat was me wat hoor, heeeeel veel foto's een hoop lol en gekheid, maar ze hebben best mooie visjes hoor... Vooral de haaien waren erg schattig ;) Die avond hebben we gegeten bij Trobador, heel erg mooi restaurant met goede sfeer en bediening, maar ik was niet te spreken over het eten, EJ vond het wel lekker... hoezo omgekeerde wereld?!? Dus darana lekker dessert gegeten bij de Mac en toen met de metro weer richting huis. De enalaatste dag alweer zijn we nogmaals naar het strand geweest, het weeer was best ok, en zo konden we toch nog wat zonnestraaltjes vangen... De laatste dag vestond vooral uit uitslapen, tas weer inpakken, gamen en 's avonds voor de laatste keer uit eten, dit bij Les quinze nits aangezien de 1e keer goed bevallen was... was een superafsluiting van een mooie en geweldige week.
We hebben allebei echt genoten van deze week, maar het was voor mij ook erg moeilijk want het maakte dat ik nu toch wel graag naar huis wilde. Ik wilde niet weer afscheid nemen en hier blijven... Nog 6 weekjes en dan vlieg ik weer naar Nederland. Ik kijk er nu toch wel naar uit.

Weer terug in het hotel kreeg ik te horen dat er te weinig werk voor mij was op de receptie, of ik wel als coordinator bij housekeeping wilde werken. Daar heb ik maar ja, op gezegd en nu zit ik du 2 verdiepingjes hoger achter de computer en mag ik al het papierwerk van de housekeeping doen. Is best leuk werk, je moet het goed plannen en er veranderd nogal eens wat...
Mijn project gaat goed, ik heb veel enquetes terug en ook al ingevoerd dus nu alleen nog grafiekjes maken en analyseren. Maar ook daarvoor krijg ik daagjes vrij dus komt helemaal goed.

Nu wat korter dan normaal maar toch even een update voor iedereen. 3 November komen opa en oma Rietberg dus tegen die tijd komt er wel weer een verhaaltje...

Foto´s komen natuurlijk weer op picasa... http://picasaweb.google.com/estersijtsma

Saludos y besos Ester

  • 20 Oktober 2008 - 09:42

    Jorien:

    Hey Ester,

    Wat tof zeg dat Evert Jan is langs gekomen! Maar ik kan me voorstellen dat het nu exra lastig is om alleen achter te blijven!! Sterkte en succes de laatste zes weken.

    Liefs Jorien

  • 20 Oktober 2008 - 19:21

    Oma Rieberg :

    Lieve Ester,
    De laatste loodjes wegen altijd het zwaarste. Maar
    een week of zes is zomaar voorbij. Nog even volhouden!
    Leuk je zaterdag gesproken te hebben!

    Tot ziens 4 november
    Liefs Oma R.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ester

Actief sinds 12 Mei 2008
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 65162

Voorgaande reizen:

02 Februari 2013 - 03 Mei 2013

Lesgeven in Suriname

16 Juli 2011 - 29 Juli 2011

Onderwijsexpeditie Oeganda

26 Juni 2008 - 03 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: