Bezoek opa en oma Rietberg en nog veel meer.... - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Ester Sijtsma - WaarBenJij.nu Bezoek opa en oma Rietberg en nog veel meer.... - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Ester Sijtsma - WaarBenJij.nu

Bezoek opa en oma Rietberg en nog veel meer....

Door: Ester

Blijf op de hoogte en volg Ester

13 November 2008 | Spanje, Barcelona

Nu na bijna een maand weer een verhaaltje.. over mijn doen en laten hier in het berreverre zuiden, nou ja, geestelijk dan...

In de weken nadat EJ weg was was ntuurlijk weer even wennen, ik moet zeggen dat steeds afscheid nemen van bezoek uit Nederland steeds moeilijker wordt. Maar gelukkig heb ik hier een huis vol mensen waar ik lol mee kan maken en mijn stage in het hotel.

Nu dus na het bezoek ven EJ weer een aantal dagen werken en druk bezig met het analyseren van de enquettes van mijn onderzoek voordat opa en oma Rietberg kwamen. Daarvoor nog even een hotelletje uitgezocht wat zeer goed beviel, en vlak bij mij huis was. Laatste dagje werken en ze toen opgehaald van het eindpunt bij de bussen. Nog even moeilijkheid tussendoor met dat het vliegtuig misschien wel vertraging had vanwege de vele mist in Nederland en omgeving, maar gelukkig was dit allemaal niet het geval. Voordat ik er was waren opa en oma al bijna twee keer beroofd en uiteindelijk bleek dat alleen de mandarijntjes gejoept waren, hopelijk heeft de dief er van genoten....

Gelijk naar hotel gegaan en ondertussen veel gekletst natuurlijk en vervolgens lekker uit eten. Door mijn snelle vertrek om opa en oma op te halen was ik mijn welkomst cava vergeten, dus die werd bewaard voor het afscheid. De dagen erna veel door het oude gedeelte van Barcelona gelopen, langs de haven, de Ramblas en Montjuic een stukje gezien, en natuurlijk Parc Guell daar woon ik tenslotte naast.. In Montjuic ook naar museum van de kunst van Catalunya geweest... Natuurlijk ook lekker uit eten elke avond en heel veel gekletst.. Vrijdag nog even het palau de la musica bekeken en toen na een broodje weer naar de bus naar Girona. Waar we precies op tijd waren voor de 13 uur bus.

Gelukkig had ik deze dagen lekker vrij en ik moet zeggen ik heb er van genoten.
Na deze dagen heb ik al weer 5 dagen gewerkt en ook een bindvliesontsteking opgelopen, verder niets aan de hand alleen een dik oog wat erg besmettelijk is, ik moet zeggen het wordt nu iets beter en ik ben nu bij dag 6. De sites die ik heb geraadpleegd zeggen dat het na een dag of 10 weg gaat trekken dus ik ben benieuwd. Ik moet nog 6 dagen werken dus misschien kan ik het nog net doorgeven ana de volgende, net als mijn voorganger...

Project is nu gelukkig bijna af, nog even het verslag afmaken en goed laten keuren en dan mag ik door voor mijn diploma!!!

Nu nog drie weekjes waarvan de laatste twee weken vrij en de laatste dagen met papa, en dan kom ik weer naar ons koude kikkerlandje waar ik lekker iedereen kan verstaan zonder na te denken...
Daar zal ik ook mijn laatste stukje schrijven...

Deze keer geen foto's erbij want die staan allemaal op de camara van opa, dus die joep ik wel even als ik weer terug ben in Nederland...

Ik ben benieuwd naar jullie enalaatste reacties? nog oppeppers? en tot de volgende keer..

Liefs Ester

  • 13 November 2008 - 15:33

    Claire :

    Hola chica,
    Joehoew..ben de eerste haha. De laatste loodjes voor ons beide (gelukkig;)), we moeten zeker nog een x afspreken voordat ik naar huis ga (ik ga eerder dus vandaar voordat IK naar huis ga:P) Beterschap nog met je oog en succes met je verslag!
    Besos Claire

  • 13 November 2008 - 17:31

    Tabitha:

    Hee schatje!

    Het schiet alweer op zeg! Geniet nog even lekker van alles daar en dan hoop ik je heeeel binnenkort weer te zien :)

    Dikke kus, Tabitha!

  • 13 November 2008 - 20:34

    Oma Sijtsma:

    Lieve Ester,
    Je ervaringen en belevenissen heb ik de afgelopen maanden op de voet gevolgd. Opa reageerde meestal op je mail. Nu, je zult wel zeggen op de valreep, doe ik dat ook. Ik ben zo benieuwd wat het allemaal met je heeft gedaan. Je hebt je toch maar goed staande gehouden. Vind het super van je!
    Leuk dat toch ook weer naar huis verlangt. Ik moet zeggen dat het weer de laatste tijd niet echt mee zit. Wat dat betreft mag je best een stukje van het Spaanse weer mee nemen! Maar ja, bij de haar zitten met een glaasje wijn ( wat we afgelopen zondag nog bij je ouders deden, dat is ook wel lekker.
    Je hebt best veel bezoek gehad hé. Nu nog je vader en dan weer thuis. Met de december maand voor de deur is dat ook wel weer gezellig.
    Nou meisie, de laatste loodjes,
    Groetjes van opa,
    liefs van mij en tot ziens in Holland!

  • 13 November 2008 - 20:39

    Martijn:

    Heej Essie!
    Kom je nu al bijna weer terug!? :o Das veel te snel joh! Haha!

    Nee hoor, leuk dat je alweer bijna onderweg bent! Aan aandacht heb je daar ook niet te klagen begrijp ik wel! Ben heel benieuwd naar al je verhalen als je weer terug in Nederland bent! Succes nog even de laatste weken! Geniet er nog even lekker van!

    Tot binnenkort!
    xxx Martijn

  • 13 November 2008 - 22:58

    Richard:

    Schaapje komt thuis,

    er was eens een schaapje en die ging naar Barcelona... Maar na een tijdje kwam ze weer terug. Esther we zien je snel weer in Ljouwert. Opzich best bijzonder eigenlijk dat je in Ermelo 100 meter bij ons vandaan woonde en daarna nog eens een paar 100 meter bij ons vandaan in Ljouwert. Rest ons nog eens om naar Barcelona te gaan. Staat in iedergeval wel op het verlanglijstje. Het ritme daar lijkt me heerlijk. Ben benieuwd hoe je hier weer de draad gaat oppakken.

    Laters,

    Richard.

  • 14 November 2008 - 09:02

    Oma Rietberg:

    We zijn alweer een week thuis.De tijd gaat snel.
    Ik ben blij dat jij er ook van genoten hebt.
    Het was erg gezellig met elkaar.
    De foto's zijn goed geslaagd, die zie je nog wel. Wat betreft je ogen: ga langs een apotheek en vraag druppeltjes daarvoor. Je weet dat het besmettelijk is !
    Nog even volhouden en dan ben je weer thuis in het kikkerlandje, Holland
    Groetjes,
    opa en oma.

  • 14 November 2008 - 10:14

    Oscar:

    Nog ff aftellen tot ik kom. Je kamer is al opgezegd en het hotel voor de laatste dagen al geboekt. Ik heb nog geen plannetje gemaakt maar ik wil iets met je doen in Barcelona wat je in die paar maanden dat je er nu woont nog niet hebt meegemaakt. Dus zorg maar dat je er klaar voor bent. Je kunt nu nog iets aan je conditie doen voor je ouwe pa je komt vermoeien. Het weer hier is prima; mooie wolken, windjes en af een toe een bui, waarvan sommigen iets langer. Op 't water volgen de opklaringen vaak snel. Het is nog steeds zacht. Maar ik denk voor jou met je Spaanse gewenning wat fris dus we kopen wel een truitje op Schiphol want ik ga lekker niet voor je slepen....

    Tot over 2 weekjes
    Bay
    Pa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ester

Actief sinds 12 Mei 2008
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 65209

Voorgaande reizen:

02 Februari 2013 - 03 Mei 2013

Lesgeven in Suriname

16 Juli 2011 - 29 Juli 2011

Onderwijsexpeditie Oeganda

26 Juni 2008 - 03 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: