Worden Spanjaarden dan toch snel?!?!? - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Ester Sijtsma - WaarBenJij.nu Worden Spanjaarden dan toch snel?!?!? - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Ester Sijtsma - WaarBenJij.nu

Worden Spanjaarden dan toch snel?!?!?

Door: Ester

Blijf op de hoogte en volg Ester

15 Juli 2008 | Spanje, Barcelona

Hola Hola lieve Vrienden en Familie,

Ja, ik begin steeds met hetzelfde regeltje maar dan spreek ik ook gelijk iedereen aan, ideaal toch?

Tis al weer een tijdje geleden dat ik een berichtje heb geplaatst, en daarom hier weer een nieuwe. Ik weet niet of ik elke week een berichtje ga plaatsen en of ze allemaal zo lang worden en blijven maar ik zal in ieder geval proberen jullie een beetje op de hoogte te houden over mijn bezigheden en gebeurtenissen, op gegeven moment ben ik natuurlijk naar alle standaard bezichtigingen geweest en komen er alleen verhaaltjes van mensen en stage… want dat is natuurlijk mijn doel hier in Barcelona.

Dus ik zal daar dan ook maar beginnen met vertellen. Ondertussen al weer heel wat daagjes meer gewerkt en best veel geleerd en meegemaakt. Elke dag krijg ik weer een nieuwe handeling erbij of mag ik de handelingen zelf doen die ik kan en kijkt er iemand mee. Tenminste dat is de bedoeling maar meestal checken ze niet eens en moet ik maar vragen als ik denk dat het fout gaat…?!? Ik werk ongeveer elke dag van 10 tot 18, ja mensen maximaal 8 uur per dag… moet wel heel gek zijn wil het uitlopen, heeft zo zijn voor maar ook nadelen. Dit eigenlijk sinds mijn Spaanse cursus is afgelopen, afgelopen vrijdag de 11e was mijn laatste les. Ik ben blij dat ik dat heb gedaan maar was ook blij dat het was afgelopen, want ik was met mijn hoofd meer bij het werk dan bij de cursus.
Op het werk is mijn takenpakket nu dus wat groter, ik kan nu alle taken van beide functies en probeer ook elke dag van allebei zo veel mogelijk te doen. Daarnaast doe ik nu ook de welkomst telfoontjes naar de gasten, behalve de Spaanse, en neem ik de telefoon op bij Guest Assistance. En zowaar, ik snap meestal wat ze willen, alleen als het Spaans echt heel snel gaat snap ik het niet en geef ik de telefoon graag even door…
Morgen moet ik weer werken en volgens mij is het dan de bedoeling dat ik ook Front Office erbij ga doen, dus het inchecken en uitchecken van de gasten.
Owh ja, ander “leuk” nieuwtje over mijn werk, mijn supervisor heeft een nieuwe baan, daar begint ze over twee weken, ja het gaat soms wel snel hier, maar gelukkig neemt een andere collega die ik al goed ken haar baan over dus verder niets aan het handje voor mij, komt helemaal goed met die stageopdracht…

Naast werk was er natuurlijk ook nog best veel, afgelopen week dan Spaanse cursus maar ik heb ook nog daagjes vrij gehad. Vorige week woensdag ben ik na de cursus heerlijk naar het strand geweest met een andere stagiaire die al klaar was. Daar kwam de donutman langs met een triangel en maar dansen en zingen en donuts verkopen, was heel leuk om te zien.
’s Avonds ben ik naar een soort koor optreden van drie koren geweest in de Grote kerk in de stad; La Iglesia Santa Maria del Pi. Mijn supervisor zong mee in een van de koren. Dus er waren ook meerdere collega’s die even kwamen luisteren. Voor jullie een filmpje en foto's aangezien ik maximaal 2 filmpjes hier kan plaatsen.
Donderdag na cursus de stad in geweest, tourist information geplunderd, en schoenen gekocht, ja eindelijk degene die ik wel wilde, voor geen geld natuurlijk want het is hier nog steeds “rebajas” (Uitverkoop), ja tot eind augustus… doen ze hier twee keer per jaar maar dan wel 2 maanden lang.

Vrijdag na de cursus gewerkt, evenals maandag en dinsdag overigens, zaterdag, zondag en maandag weer. Maar ik geniet er echt van!!! Tot nu toe ook steeds ’s avonds gebeld (skype) met het thuisfront of Evert Jan, daar ben ik echt heel blij mee. Kan ik even mijn verhaal kwijt en heb ik nog een beetje connecties met thuis.

Vandaag was ik ook lekker vrij, de eerste planning was shoppen met een andere stagiaire, maar toen die niets van zich liet horen ben ik naar Plaza España gegaan. Waarvan jullie ook weer foto’s kunnen bekijken en een filmpje van de fonteinshow… echt super mooi dit duurde wel 10 minuten totaal, voor jullie een selectie. En la final de semana, ofwel weekend is dezelfde show maar dan met allemaal lichten en lampen erbij, ga ik ook zeker eens bekijken.
Eigenlijk wilde ik naar Parque Montjuïc en daar lekker lezen en spelletjes spelen, maar ik kon geen lekker plekje vinden om te liggen waar het relaxed was en in de zon, bleek dat ik aan de verkeerde kan van het park zat, maar ja het is ook zo grooooooooot. Dus dat bewaar ik dan voor een andere keer, of ik geniet gewoon van Parque Guell, want daar ga ik naartoe verhuizen. Ja jullie hebben het goed gelezen, ik ga wisselen van kamer naar een groot huis met allemaal studenten waaronder ook Nederlandse. Ik ben gisteren wezen kijken en of ik maar gelijk erin wilde, zijn Spanjaarden alweer snel?!? Ik zit gelijk wel onder de muggenbulten want daar stikt het daar van.. enige minpunt. In het huis heb ik een mooi kamertje op de derde verdieping met eigen balkonnetje en uitzicht over de tuin en groot terras beneden en ver weg de bergen, maar daar zal ik wel een berichtje over plaatsen als ik daar geïnstalleerd ben met foto’s, adres en alles. En dat is al snel want ik ga donderdag daar naartoe verhuizen.

Zo ik vind mijn verhaal nu wel weer lang genoeg, ik zou zeggen geniet van de foto’s en de filmpjes en tot de volgende keer maar weer…. (op zijn bassie en adriaans)

Liefs Ester

  • 15 Juli 2008 - 15:29

    Jorien:

    Heeey ester!

    Leuk om wat van je te horen! Heerlijk zeg zulk lekker weer! In je vrije tijd een beetje relaxen in het park! Klinkt leuk een studentenhuis! Kun je mooi wat met elkaar doen!

    Succes en vergeet niet te genieten!

    Liefs

  • 15 Juli 2008 - 17:38

    Evert En Josie:

    leuk verhaal en gefeliciteerd met je nieuwe kamer. Parce Guell is erg mooi en heel geschikt om even bij te komen op een rustig moment als alle toeristen weer weg zijn. Wij zijn ook bijna zover dat we naar Espana afreizen. Het is er in elk geval stabiel zomerweer. Veel plezier en sterkte als het ff moeilijk is. Tot de volgende keer.

  • 17 Juli 2008 - 13:27

    Petra:

    Hi Es, inmiddels verhuisd? Hier regent het met bakken dus geniet maar fijn van je openslaande balkondeuren met zonnig uitzicht en tuin. Bijna nu op vakantie nog even de laatste dingen...veel liefs mam. By the way, wel hele leuke herkenbare plekje op jouw foto's, zie wel uit naar de 27ste! Doei

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ester

Actief sinds 12 Mei 2008
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 65206

Voorgaande reizen:

02 Februari 2013 - 03 Mei 2013

Lesgeven in Suriname

16 Juli 2011 - 29 Juli 2011

Onderwijsexpeditie Oeganda

26 Juni 2008 - 03 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: