Feesten in Barça - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Ester Sijtsma - WaarBenJij.nu Feesten in Barça - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Ester Sijtsma - WaarBenJij.nu

Feesten in Barça

Door: Ester

Blijf op de hoogte en volg Ester

02 Augustus 2008 | Spanje, Barcelona

Het is al weer enige tijd geleden dat jullie iets van mij hebben gelezen en nu komt er dan een vervolg verhaal... Maar eerst wil ik jullie bedanken voor de berichtjes op mijn weblog, ik vind het altijd erg leuk om die te lezen en ze zijn vaak een beetje een hart onder mijn riem want ik mis jullie best wel allemaal, en als jullie allemaal op vakantie zijn maakt het niet altijd even makkelijk. Dus een oproep om te reageren op mijn verhalen! Vind ik leuk!

Maar nu verhalen!!! Ik woon alweer bijna drie weken in Huize Vallcarca, en dat is genieten!! Vele mensen van allerlei landen, de meeste trekken nu weg maar in augustus en begin september komen er natuurlijk weer allemaal nieuwe mensen want dan begint het nieuwe schoolseizoen met stages.
De laatste weekjes bevallen prima, de eerste dagen rustig tas uitpakken en nog werken, maar de eerste vrije dag werd goed benut, ja met uitslapen aangezien we de avond ervoor met z´n vieren waren wezen stappen. Dat is hier wel even iets heel anders als in Nederland. Samen met Sandra, Ciara en Tom ben ik naar Ribellino´s geweest. Hoe zo´n avond dan eruit ziet is als volgt: eerst kom je thuis van werk en ga je lekker eten, dan slapen! Anders kom je de nacht niet door, daarna douchen en opmaken, niet te veel want je zweet je een rotje.. thuis “indrinken” en dan om half 1 á 1 uur de stad in, met de taxi gaat het makkelijkst maar op zaterdag ook wel met de metro, want die rijd dan de hele nacht. Ribellino´s is een discotheek met binnen een grote zaal met house en dance muziek en buiten een ruim terras met heerlijke R&B muziek, waar wij dan ook de hele nacht hebben vertoeft en gedanst.
De volgende dag dus uitslapen en vervolgens naar het strand om verder te slapen, daar waren we met een grotere groep aangezien er steeds meer mensen bij kwamen, was heel erg gezellig, ervaringen delen en genieten van de zon, ideaal... wordt je nog lekker bruin van ook ;)

De daagjes erna moest ik natuurlijk gewoon weer werken wat erg druk en veel energie kosten, mens mina ik heb nog nooit zo veel gestress en drukte en gejank bij elkaar gezien in die paar dagen. Mijn supervisor die weg ging had haar laatste drie dagen werken en moest alles overdragen aan mijn collega´s om hun te leren wat ze mij ook had geleerd, leuk he stagiaire zijn, mag je nog eens training geven... wat ik ook veel heb gedaan die dagen. Maar ook in het hotel was het zogenaamd druk want we waren volgeboekt! Ja, in de zomer, verrassing!, dus receptie had en druk. Normaal springt onze afdeling dan bij maar dat kon nu natuurlijk niet, dus woordenwisselingen met huil buien als gevolg van druk en stress... geweldig om te zien aangezien ik dat geratel echt niet kan volgen, maar wel de strekking begrijpen. Drukte dus deze dagen, waarna ik het heerlijk vond om even een dagje vrij te zijn.

Die vrijdagavond was het afscheidsdiner van Leatitia, mijn (ex-)supervisor. Rond 21.00 uur werd er verzameld bij het metro station, 21.30 vond iedereen het wel welletjes en had geen zin om langer te wachtten dus liepen we naar het restaurantje waar het gebeuren allemaal zou plaats vinden. Voor het restaurantje nog even wachtten op alle laatkomers... heel veel dus.. en toen toch maar naar binnen.
Het restaurantje zelf was erg grappig, aan de buitenkant kon je niet zin dat er een restaurant was, geen uithangbord, geen openstaande deuren, nada. Maar binnen was het gezellig en ruim met relaxte muziek en sfeer. Onze groep, we waren met 40, had een hoek met lange tafels, heel erg gezellig. Bij aankomst was er al gedekt en stonden de tafels vol met borden en schalen gevult met salades, worstjes en broodjes, daarnaast ook vele flessen rode wijn en water. Ik vond het heel leuk om te zien dat veel van mijn collega´s hun vriend/man hadden meegenomen, al die combinaties en ik had niet van allemaal de persoon verwacht die ik nu zag.. heel grappig. Maar feest tot en met! waar rijkelijk de wijn vloeide. Het diner was fonduen, dus we begonnen met kaas fondue, vervolgens vlees, doe je in hete olie, en als dessert chocolade fondue.
Na dit festijn hadden we natuurlijk niet genoeg dus werd het feest voortgezet in de discotheek, lekker dansen en heel hard schreeuwen om elkaar te verstaan... Dit keer in Opium, een grote discotheek aan het strand, de achterkant is dan ook een groot terras aan het strand. Heerlijk met de taxi weer naar huis om te gaan slapen.

Die zaterdag laat wakker geworden en door het huis geslenterd, later op de middag met Sandra en Jan (huisgenoot) Tom opgezocht die zijn vrienden op bezoek had, deze had hij geintstalleerd in een NH hotel waar hij goedkoop kan boeken aangezien die bij NH werkt. Ideale daarvan was dat op het dak een zwembad met terras was, en daar hebben wij de rest van de middag en gedeelte avond verbleven, lekker schoon fris water en een hoop lol, aangezien de jongens echte brabanders waren met een hoop platte nederlandse lol en überbrabantse liedjes. Wat heb ik gelachen zeg!
Die avond toch nog maar even van het nachtleven van Barcelona genieten, deze keer bij La Fira, een discotheek/kroeg met een circus thema, scheen dat er mannen op de bar zouden gaan dansen maar die hielden het deze avond even voor gezien, wel hadden ze daar lekkere schotjes die ze chupito´s noemen, erg lekker, maar wel sterk! Genoten van de muziek en dus veel gedanst, de muziek was dan ook goed, een mix van Salsa en Pop door elkaar, ideaal om bij te sporten, en met 4 meiden dans je ook met z´n allen natuurlijk!! Deze keer maar niet zo laat want de volgende dag moest er om 12 uur weer gewerkt worden...

Die dinsdag erna hebben de jongens voor ons gekookt, nou ja eigenlijk Paul, want die is chefkok als beroep, Jan de andere vriend is gemeenteambtenaar. Tom deed de muziek... en wij meiden, ja liepen een beetje rond en hebben de tafel gedekt.
Het eten was heerlijk, zie foto´s, en we hebben dan ook genoten. Na het eten gerelaxed en nog heel erg lang met EJ zitten skypen wat de jongens ook wel erg interessant vonden, dus die kwamen regelmatig even kijken...
De dag erna met Roos geskypt, weer 2,5 uur aan het internet, maar we hebben wat afgelachen, was heerlijk om even bij te praten en mijn verhaal een beetje te kunnen doen. Het geeft mij toch altijd weer een zetje in de rug en dan kan ik er weer even tegen aan.
Toen weer een aantal dagen werken waarin ik veel aan school heb gewerkt, opzet van verslagen en progress report maken, is erg saai en veel typwerk, amar ja het was toch erg rustig dus wel fijn om iets te doen te hebben.

Vrijdag de 1e van Augustus zouden de jongens al weer naar huis, dus die donderdag samen gegeten in Huize Vallcarca en zitten kletsen en drinken, toen kwamen de verhalen los, over van alles en nog wat, zelfs een gesprek gehad over de evolutietheorie en Adam en Eva. Danielle was er ook bij, de zus van Sandra, en samen hebben we de dames een beetje verdedigd want we waren de enige die overgebleven waren op het latere tijdstip. Rond een uurtje of 1 toch maar naar bed gegaan, maar goed dat we de lege flessen niet hebben geteld, dat waren er nogal wat...

De Zaterdag zelf eindelijk naar Sitges, iets wat ik al een tijdje wilde, en dat was me genieten, heerlijk echt blauw water, nog blauwer dan bij Barcelona, echt wit zacht heel fijn strand, en gelijdelijk aflopende vloedlijn. Met z´n viertjes, (Sandra, Danielle, Tom en ik) lekker gezwommen en bruin geworden, of rood... nee ik niet. Die dag zelfs nog even beroemde mensen gespot aangezien Danny de Munk met de hele familie ook aanwezig was, en die zaten maar 10 meter bij ons vandaan!! Hadden we even wat te bekijken... Na het zonnen nog even het dorpje in geweest, lekker op het terras homo´s kijken want Sitges is de vakantiebestemming voor vele homo´s. Het diner was heel fout een pizzapunt en patatjes met überhollandse frikandel. (zie foto´s)

Nu zit ik weer op me werk en heb ik het zo druk dat ik dit hele verhaal maar even typ.
Komende dinsdag heb ik het wel een beetje druk, lees leuk druk aangezien ik dan binnen het huis naar een iets luxere en ruimere kamer ga verhuizen en daarna lekker wat ga eten met Jeanine, die hier bij de ANWB werkt. Ben heel benieuwd en heb er erg zin in. Voor jullie dan nu dit verhaal en volgende week ergens een nieuw verhaaltje met foto´s van me nieuwe kamertje!

De foto´s komen vanavond want die heb ik nu niet bij de hand...

Liefs Ester

  • 02 Augustus 2008 - 15:12

    Petra:

    Hi Es

    Gaaf al je gefeest. Heerlijk als je jong bent en zo kunt genieten van je vrije tijd. Mss maak ik er eind aug nog iets van mee. Lijkt me leuk... liefs mam

  • 02 Augustus 2008 - 15:17

    Oscar:

    Wat een ervaringen. Het leven heeft ups en downs. Het is wel duidelijk dat je nu in een super up zit. Geniet er maar flink van en herinner je dat ook als er weer een down aankomt.
    Succes en liefs gewenst.

  • 03 Augustus 2008 - 11:26

    Martijn:

    Heej wildebras! ;)
    Nou aan aandcht niets te klagen lijkt me daar! Wat een verhalen allemaal zeg! Wel goed om te horen dat je je vermaakt daarzo! Niet te veel feesten hoor, anders ben je niet te genieten voor de rest he ;) (Grapje :p). Wel leuk om al je verhalen te lezen! Keep up the good work, en heel veel plezier verder!!!

    xx Martijn

  • 03 Augustus 2008 - 11:53

    Oma V. Dongen:

    Hoi Ester
    Leuk dat je nu zoveel leuke dingen te doen hebt,lekker feestbeest ben jij zeg, leuk genieten.Het gaat je duidelijk beter met je , houden zo liefs oma

  • 03 Augustus 2008 - 12:04

    Je Broertje (bram):

    heej suzzie

    leuk om te lezen dat je het daar zo goed maakt en leuk dat er daar een nachtleven is die teminste gaaaf is.

    Ik hoop dat het je zo blijft gaan en dat je niet te veel thuis mist, want je bent wel in spanje barcelona wel te verstaan das tog ook niet egt slecht om daar een beetje van te genieten.

    liiefs van bram

  • 03 Augustus 2008 - 12:05

    Ps. :

    veel suc6

    x bramskie

  • 03 Augustus 2008 - 14:16

    Opa Sijtsma:

    Dag Ester,

    Het is wat te zeggen, nu ik in de namiddag van zondag 3 mei jouw uitgebreide feestverslag lees. Ik krijg de indruk dat het een en al feesten is en dat er tussen de bedrijven door ook zo nu en dan nog gewerkt moet worden. Dat zal uiteraard wel meevallen, maar de tendens is er toch zeker dat je in Barcelona geweldig geniet van het leven, bij dag en bij nacht. Ik herken een en ander van de vele vakanties die wij vroeger in Spanje doorbrachten en dan in Calafell verbleven. Ook toen al, en ik spreek over de jaren na 1992 (waar blijft de tijd!)was er jeugd, waren er jonge mensen die in de loop van de avond los kwamen en de nacht vervolgens op het strand slapend doorbrachten. Ik werkte toen in de morgenuren in de bar Las Alcas en je vader kan er heel veel meer over vertellnen.
    Een prachtige vakantie was het, elk jaar weer, waar we allen intens van hebben genoten, zo meen ik me nu te her-inneren. Dus dat feesten van jouw mag er wezen, en ik hoef niet te vragen of je ervan geniet, dat is wel zeker.
    Hoe lang blijf je nog in Barcelona, zo vragen Betty en ik ons af. Maar dat horen we te zijner tijd wel, of in een volgende mail-verhaal van jou.
    Van hier de hartelijke groeten, natuurlijk ook van Betty,en veel gezondheid gewenst.
    Opa Sijtsma


  • 03 Augustus 2008 - 15:01

    Roos:

    Nou es, leuk hoor, heb steeds meer zin om te komen!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ester

Actief sinds 12 Mei 2008
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 65212

Voorgaande reizen:

02 Februari 2013 - 03 Mei 2013

Lesgeven in Suriname

16 Juli 2011 - 29 Juli 2011

Onderwijsexpeditie Oeganda

26 Juni 2008 - 03 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: