Ehm ja, update en beloofde foto's - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Ester Sijtsma - WaarBenJij.nu Ehm ja, update en beloofde foto's - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Ester Sijtsma - WaarBenJij.nu

Ehm ja, update en beloofde foto's

Door: Ester

Blijf op de hoogte en volg Ester

11 Augustus 2008 | Spanje, Barcelona

Nu na ruim een week dan week een berichtje, niet zo lang maar wel met foto's van me nieuwe kamertje...

Gebeurtenissen van de afgelopen week zijn er ook nog en die zal ik wel even vermelden natuurlijk!!!
Afgelopen tijd al weer 10 daagjes gewerkt, ja die dagen gaan best wel snel en gezellig, laatste dagen ook steeds meer lol maar ook verantwoordelijkheden op me werk, zo geef ik elk weekend training en draai ik nu regelmatig een shift alleen, met hulp voor de telefoon uiteraard... Ook is er afgelopen dinsdag een nieuw meisje bij guest assistance die vrolijk de eerste dag niet kwam opdagen zonder te bellen, had best wel een attitude, lees: nog steeds, en geen zin om de taken te leren. Maar verder heb ik wel lol met Laura, mijn stagebegeleider en samen kijken we Jeff Dunhamm met Peanut en Achmed en zijn andere poppen, Laura is nog al fan.. als je niet weet waar het over gaat zou ik zeggen: check ff op www.youtube.com zoek op de namen en lach je een rotje! Jeff Dunham is een buikspreker..
Tussendoor krijg ik op me werk ook een beetje spaanse les: welke letters hebben wel een accent en welke niet, best nog ingewikkeld af en toe, mijn gestunteld met het toetsenbord is ook reden om te lachen, (voor collega's) aangezien ik niet meteen alle tekens kan vinden...

Maar verder, afgelopen dinsdag met Jeanine uit eten geweest, nadat we elkaar gevonden hadden zijn we naar Plaza Real gelopen waar we wel wilden eten, 1e keuze was 'les quinze nits' maar daar stond een mega rij te wachtten (kan je niet reserveren) dus wij naar crema canela (ernaast). Na een blik op de kaart allebei gekozen voor de lasagna, en wat we op ons bord kregen, nou dat was naar ons idee toch wel even heel iets anders (zie foto's), dus na gevraagd te hebben of dit wel echt de lasagna was hebben we maar even hele hard gelachen met z'n tweeen.

Donderdagavond erna weer even uit me dak gegaan in de club, deze keer was het Sutton, wat heel gaaf scheen te zijn op donderdagnacht. Was ook zo muziek was gaaf en de club zelf ook, alleen speciaal die avond was het natuurlijk erg rustig... maar ja heb je wel meer plek om te dansen.
De dag erna natuurlijk erg briek aangezien ik om 10 uur moest werken, het viel daar ook een beetje op, oeps:$ maar de dag erna was ik weer fris en fruitig dus verder geen problemen.
De avonden hier zijn zowiezo erg gezellig omdat we vaak met z'n allen bij elkaar zitten, beetje kletsen, spelletje kaarten en gezelsen.

Vandaag en morgen ben ik lekker vrij, was ik wel even aan toe, dus heerlijk uitgeslapen en zometeen ff naar de winkel boodschapjes doen, vanavond zalm eten met spinazie...jammie:P

Hierbij dus ook foto's van me nieuwe kamertje. Ik hoop dat jullie weer allemaal ff reageren en mss vragen over dingen die je meer wilt weten?

Liefs Ester

  • 11 Augustus 2008 - 14:41

    Petra:

    Hi Es,

    Riante plek joh! Lijkt me erg prettig... Vandaag was wel mijn verjaardagskaart binnen. Super mooi gevonden en bedacht.Echt heel leuk! Liefs mam

  • 11 Augustus 2008 - 14:46

    Oscar:

    Hoi hoi,
    Hé alweer verhuisd. Volgens mij kun je het op de huidige kamer wel volhouden tot het eind. Tenminste als je je onrust en wispelturigheid kan bedwingen. Leuk dat je werk (stage) lekker loopt en succes met je onderzoek en het verslag ervan.
    De Catelaanse standen zijn prima maar er is ook veel moois in het bnnenland. 'k Ben benieuwd of 't daar nog van komt.
    En over 't eten... De Spaanse keuken is prima voor de lokale gerechten. Naar mijn idee gezonder en lekkerder dan de lasagne op de foto lijkt.
    Bay O.

  • 11 Augustus 2008 - 18:43

    Josie:

    hallo ester.
    zo te lezen vermaak je je wel daar. Is het niet met werken dan wel met van kamer naar kamer te gaan. Maar de kamers worden steeds beter. Leuk dat je het goed naar de zin hebt. We vinden het nog steeds jammer dat we niet langs geweest zijn, maar het is niet anders. hhier alles ok groetjes josie

  • 12 Augustus 2008 - 05:43

    Opa Sijtsma:

    Het is voor een oude man als ik toch bijzonder om steeds weer een leuk bericht van mijn oudste kleinkind te mogen ontvangen met bijpassende foto's. Ik ben ervan overtuigd dat je het in elke kamer naar de zin hebt, ook al denk ik wel eens dat je er weinig tijd doorbrengt. Hoe is het weer daar eigenlijk, elke dag zon en hoe heet? Ik ben blij dat het je zo goed gaat, de taal meevalt (elke dag leer je bij natuurlijk)en ik zie je na je stage nog wel eens naar het buitenland vertrekkken.
    Van hier veel liefs en de hartelijke groeten.
    All the best,

    opa

  • 24 Augustus 2008 - 07:44

    Jeanine:

    Wanneer gaan we weer naar La Crema Canela? Die lasagna was echt overheerlijk! :P Jullie eigen kostje ziet er 10x beter uit. Eén tip voor je: ga eens eten bij Pizza Marzano op de Ramblas, onvoorstelbaar goed... Tot in september!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ester

Actief sinds 12 Mei 2008
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 65166

Voorgaande reizen:

02 Februari 2013 - 03 Mei 2013

Lesgeven in Suriname

16 Juli 2011 - 29 Juli 2011

Onderwijsexpeditie Oeganda

26 Juni 2008 - 03 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: