Bezoek Roos - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Ester Sijtsma - WaarBenJij.nu Bezoek Roos - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Ester Sijtsma - WaarBenJij.nu

Bezoek Roos

Door: Ester

Blijf op de hoogte en volg Ester

27 September 2008 | Spanje, Barcelona

Buenas días familia y amigos…

Cuanto tiempo verda? Aquí todo bien, explico un poco de semanas pasada…

Ja, dat wordt wel een verhaal hoor, laatste berichtje was nadat mama was geweest en nu heb ik weer bezoek gehad, van Roos, een hele week lang en wederom was ik lekker alle dagen vrij.

Maar eerste de weken nadat mama weg was, ik moest natuurlijk weer gewoon werken en heb heel hard gewerkt om mijn progress report en project proposal te verbeteren, nu is alles goedgekeurd, alleen nog mijn project proposal in goede woorden weergeven maar die ligt nu voor keuring bij mijn stagebegeleider van het hotel...
Verder had ik 11 September mijn eerste beoordeling, resultaat? Eigenlijk was alles goed maar ik moet me Spaans nog verbeteren en dat is logish. Verder niet volle punten gehad want dan had ik nog ruimte om te verbeteren, wel waren er een aantal punten waarvan nu al bekend was dat ik met mijn eindbeoordeling volle punten krijg...
De dagen lopen lekker, en ik ben nu geswitched van department, ik werk nu alleen bij Guest Relations tot oktober, dan ga ik naar de Receptie, ik sta dus ook al niet meer op het rooster van de Guest Assistance department...

En dan nu de verhalen en gebeurtenissen van vorige week.... Woensdag 17 september kwam Roos hier aan in het hotel, even een rondje gedaan natuurlijk, ik mijn dingetjes afgerond en toen naar beneden om hier nog even lekker te eten... en trek hadden we allebei best wel... Vervolgens naar mij huis, spulletjes dumpen en even relaxen, ´s avonds maar gelijk gaan stappen aan het strand, lekker gek gedaan en gedanst, het werd niet eens heel erg vroeg, half 4 ofzowat waren we weer thuis, heerlijk geslapen en lang ook... Die donderdag was het mooi weer dus zijn we lekker naar het strand gegaan waar we honderduit hebben gekletst en lekker foto´s gemaakt. ´s avonds lekker uit eten... en de volgende dag eigenlijk een beetje hetzelfde verhaal, alleen toen hebben we ook nog geshopt tussen strand en eten door... En ´s avonds een hele fotosessie gedaan met onze nieuwe kleren...
Zaterdag weer heerlijk lang geslapen en ´s middags weer winkelen, ja we hebben wat afgewinkeld deze dagen.. Zondag was een cultureel dagje, tenminste dat was de bedoeling, het goot werkelijk van de regen dus hebben we bijna de hele dag in huis en in bed rondgehangen, relaxen, kletsen, gamen en computeren... om half 6 toch nog even de deur uit om naar Casa Batlló te gaan maar die was dicht, met als gevolg dat we de volgende dag, maandag dus een hele Gaudi tour hebben gedaan, eerst ParcGuell waar we zowaar mooi weer hadden en dus lekker konden zitten en foto´s maken, vervolgens naar Casa Batlló, heel erg mooi! En als klapper nog naar de Segrada Familia geweest, waar we allebei toch wel vorderingen zagen sinds de laatste keer dat we geweest waren, ehm 5 jaar geleden...? ´s avonds toen we thuis kwamen waren er allemaal nieuwe huisgenoten gearriveerd, Italianen en Belgen, frans en vlaams sprekend... heel relaxed mee zitten kletsen en afgesproken de volgende dag te gaan stappen...
Dinsdag weer uitgeslapen, deden we eigenlijk elke dag... ging steeds makkelijker, vervolgens nog een aantal boodschapjes gedaan. We zouden ´s avonds uit eten met de jongens, maar die vonden het thuis toch veel gezelliger dus hebben we zo´n beetje meegegeten met iedereen die gekookt heeft die avond, pasta van de italianen, salade van de ander, en vervolgens om een uutje of 11 de stad in gegaan, wat hebben wij een lol gehad die avond, uitgaan is toch veel leuker met jongens erbij als zonder, gewoon omdat je ander soort gesprekken hebt, ander soort humor, en dansen is veel leuker!!! De domper was allen het einde waar we naar een festival eindfeest in Barcelona gingen, maar dat was niet onze muziek, beetje te veel hardrock- alto- house-en technoachtig. En dus ook niet het publiek wat wij leuk vonden, Roos en ik dan. Na een uurtje zijn we dan ook maar naar huis gegaan.
Woensdag was alweer de laatste dag samen nog een aantal artikelen opgehaald die Roos toch wel wilde hebben maar eerst niet over kon beslissen... Paste allemaal nog net in dr tas, ja dat was precies uitgemeten en aangezien ze alleen handbagage mee had, respect daarvoor overigens mag best wel!! Alleen handbagage meenemen voor een hele week Barcelona...das best netjes...
Donderdagochtend heel vroeg zou Roos weer terug vliegen, en dat betekende om half 4 ´s nachts de bus richting Girona, dus zijn we woensdagavond maar gewoon laat opgebleven, foto´s gekeken, afscheid genomen en nog gekletst, om 3 uur heb ik Rioos in de taxi gezet en daarna ben ik lekker gaan slapen want diezelfde donderdag moest ik al weer om 12 uur werken, maar dat ging helemaal goed...
Kortom conlusie van dit alles: we hebben een superweek gehad, heel veel gerelaxed, gekletst, geshopt, gelachen en uit eten geweest... Roos ik vond het super dat je er was!!!! Gelukkig hebben we nog heel veel foto´s als aandenken.

En nu dus weer het normale leven, ik ben niet meer alleen als stagiaire want Laura is nu ook begonnen, morgen (Zondag) gaan we samen de ochtendshift draaien, van 7 tot 3, dus dat wordt gezellig... verder nog even twee weken werken, nu dus nog anderhalf en dan komt Evert Jan deze kant op.... als de planning doorgaat... en dan heb ik weer heerlijk een week vrij!!!

Nu is dit verhaal al wel weer lang genoeg, dus tijd om af te kappen, ik ben benieuwd naar jullie reacties, en Roos als je nog iets toe te voegen hebt? Stuur maar een stukje dan zet ik die ook op mijn weblog.. Een selectie foto´s staat al weer op picasaweb...

Saludos y Besos de Barcelona
Ester


http://picasaweb.google.com/estersijtsma

  • 27 September 2008 - 10:11

    EJ:

    Hee meisje van me..

    drukke boel daar hoor in Barca. fijn om te lezen dat het zo leuk was met roos. gelukkig mag ik binnenkort ook alles komen bekijken! mis je en tot snel!!

    Hou van je

  • 27 September 2008 - 15:30

    Rosa:

    Wiehoeooeoeeeyyyeaaai!

  • 07 Oktober 2008 - 20:51

    Opa Sijtsma:

    Tjonge, wat kan die kleindochter machtig veel schrijven, zou er een schrijster in zitten, denk ik. Leuk hoe je alles weet te verwoorden, Ester. Zelf zijn wij een paar dagen geleden teruggekeerd van een reis (leiden) naar West-Amerika, Californië, Grand Canyon, Bryce Canyon, Las Vegas enz. enz. Van Los Angelos tot en met San Francisco, zeer de moeite waard. Maar je zult tzt wel de diskette (kunnen) zien die Betty ervan maakt(e). Verder is hier alles wel, maar het allerbelangrijkste is dat het jou daar goed gaat en dat je beoordeling, voor zover ik dat uit je eigen woorden lees, beslist aan de goede kant uitvalkt.
    Heel fijn allemaal.
    Van harte gegroet, opa sijts

  • 13 Oktober 2008 - 12:17

    Claire :

    Hee meis, nouja ik weet natuurlijk de meeste dingen al aangezien ik hier bij jou in Barcelona zit. Ben benieuwd wat je allemaal met je vriendje gedaan hebt.
    Dat wordt wel volgende week want mn familie komt morgen dus ben lekker de rest van de week vrij.
    Spreek je!
    xxx Claire

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ester

Actief sinds 12 Mei 2008
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 65176

Voorgaande reizen:

02 Februari 2013 - 03 Mei 2013

Lesgeven in Suriname

16 Juli 2011 - 29 Juli 2011

Onderwijsexpeditie Oeganda

26 Juni 2008 - 03 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: