Bezoekje Mama - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Ester Sijtsma - WaarBenJij.nu Bezoekje Mama - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Ester Sijtsma - WaarBenJij.nu

Bezoekje Mama

Door: Ester

Blijf op de hoogte en volg Ester

01 September 2008 | Spanje, Barcelona

Hola familia y amigos

Los días pasada mama estaba aquí para celebrar mis días de vacaciones y para alcanzar todas las historias de holanda y hogar.

De dagen voordat mama kwam waren erg vermoeiend en gingen zo traag het leek wel eeuwen te duren voor ik eindelijk mijn laatste dag had gewerkt en ik ´s avonds mama kon ophalen.
Eindelijk was het zo ver, ik mocht op weg om mama op te halen, helaas erg lang wachtten voor ze dan eindelijk de deuren door kwam en we even konden knuffelen!!! Vervolgens maar snel naar huis om bij te kunnen kletsen onder het genot van een roseetje! Lekker buiten op het terras want het was heerlijk weer, tot verbazing van mama was het ´s avonds nog steeds warm en koelde het ook niet echt meer af, ja een heel verschil met Nederland. Met als gevolg dat je de tijd wel snel vergeet en zeker als je niks moet de volgende dag wordt het zo laat... maar het was genieten! Heerlijk bijkletsen en girlstalk wat je alleen met je moeder bespreekt, geweldig!

De eerste dag dan toch maar vroeg uit de veren anders is je dag ook zo weer voorbij, even langs het hotel voor een rondleiding en mensen voorstellen, had mama even een idee van hoe of wat. Mama beschrijft het zelf als volgt:
“Leuk om haar contacten op het werk te zien en ze te spreken beetje Engels en Nederlands, het ging allemaal, maar was erg fijn om te horen dat ze erg blij met Ester zijn daar. Ze doet haar werk goed maar ook enthousiast en heeft vernieuwende ideeen waar soms wat mee gedaan kan worden. We zijn door het hotel gewandeld zodat ik vele vertrekken kon zien. Erg sjiek echt een vijf sterren hotel, met vele mogelijkheden voor het ontvangen van zakelijke groepen en besprekingen. Op allerlei plekken beveiligingsmensen aanwezig. En zoals bekend gezellige zitjes en buffetten etc...”
Na het hotel naar Parc Montjuïc om te wandelen en lekker op terrasje zitten, daar kregen we gratis live muziek van een gitarist, (hoor filmpje op picasaweb), even heerlijk van genoten in het zonnetje en nog steeds hele verhalen te vertellen over en weer... Nog een eindje verder gelopen en met de kabelbaan richting het strand gegaan, dat was best hoog! Lekker pootje badend over het strand gelopen richting een plekje waar we lekker konden liggen, zonnen, even zwemmen en lekker stokbroodje eten. Mama vond het maar wat genieten om gewoon even lekker te zonnen en dat niet alleen te hoeven doen aangezien in ons gezinnetje de mensen best actief zijn en niet zo lang stil kunnen zitten... en ik ja, ik viel natuurlijk weer bijna in slaap. Zoals gewoonlijk op het strand! Eind van de middag toch maar even lekker doorgewandeld naar de ramblas en daar heerlijk wat gedronken... konden we gelijk mooi even mensen kijken, hihi wat hebben wij een lol gehad!
´s Avonds lekker tappas gegeten, en toen maar weer richting huis... want time is flying in Barcelona zeker ´s avonds als het weer lekkerder wordt...

De dag erna plannen omgegooid en na skypen en mailen met thuis wezen zwemmen op het dakterras van een hotel waar ik vrienden had zitten, daar wordt je echt snel bruin! Genieten is dat en lekker rustig! Eind van de middag wezen zeilen, ja de zeilen gingen echt omhoog!, met een catamaran, vanuit de haven een stukje langs de zeekust van barcelona naar het noorden en weer terug, heerlijk windje, want in de stad was het toch best wel warm! Maar we mochten niet zeuren, we hebben alleen de laatste dag bewolkt weer gehad en verder heerlijk genoten van superweer.
´s Avonds was de planning dat de jongens die in het hotel verbleven voor ons gingen koken, maar die lieten het afweten, dus hebben mama en ik boodschappen gedaan en gekookt: patatas bravas met snijbonen en italiaanse kruiden, slabak vol en stokbroodjes met allerlei lekkere belegjes, soort van pinchos. Was erg gezellig en de tafel zat vol met meiden en Manuel, onze italiaanse huisgenoot, gezellig gegeten en gekakeld...
Na het eten naar de Fonteinshow in Montjuïc, want die hadden de meiden en mama nog niet gezien, (de meiden zijn hier nu allemaal 1 á 2 weken), dus daar hebben we weer erg van genoten, en gek gedaan op de muziek. Vervolgens wilden we nog wel even op z´n Spaans gaan stappen maar wij (mama en ik) waren erg moe dus hebben we de meiden laten gaan... en samen weer terug naar huis om lekker te gaan slapen.

Zaterdag weer even relaxed wakker worden, skypen, ontbijten met stokbroodjes op het terras en op naar de dierentuin, die zit hier midden in Barcelona in Parc de Ciutadella, vlak bij het strand. Niet zo groot allemaal maar wel erg leuk om te zien en er was een dolfijnenshow! Super leuk, (zie foto´s en filmpjes).
Na de dierentuin weer even gekletst en wat gedronken op het terras om daarna door te gaan naar het spaanste van het spaanste namelijk een flamengoshow, eerst lekker paella eten en toen begonnen ze, GAAAAAF!!! Dit als cadeautje voor mama en mij, aangezien mama geld had gekregen van Opa Sijtsma, Opa we hebben er van genoten, dankjewel!!
Echt een aanrader voor iedereen die naar Barcelona of Spanje gaat, (zie foto´s en fimpjes) het is echt genieten!

Na de show weer naar Huize Vallcarca en daar nog nageborreld met rose, gelijk alle foto´s even op de computer gezet en op de usb-stick voor mama, 2 GB vol!!! Heel veel...

De laatste dag hebben we gerelaxed en nog de laatste zonnestraaltjes gepakt die we konden krijgen, was niet veel maar wel erg relaxed, en daarna was het al weer tijd om naar Cataluña te gaan waar de bus naar het vliegveld vertrok.

Mama, ik wil wel even zeggen, ik vond en vind het nog steeds super dat je er was en heb er erg van genoten!!!

Op de terugweg ben ik nog even over de Ramblas gelopen en daar was souvenirs gekocht samen met een Spaans kookboekje van Tappas in het Spaans uiteraard, ik kon ze niet daarlaten want dan kon ik ze hier alvast uitproberen en weten hoe ze smaken. Toen terug naar huis, lekker wat drinken en heel fout naar Bar Amsterdam met de meiden hier, want de frikandellen werden toch wel erg gemist, was dat even jammer, de Bar was al 2 maanden dicht, waarschijnlijk failliet... dus toch maar geen frikandellen... toen maar heel fout bij Mc Donalds gezeten met z´n allen, wat hebben wij daar gelachen zeg, om heel erg domme dingen...

En nu, ja nu ben ik weer aan het werk, even gebeld met Nederland, mijn stagebegeleider, en vervolgens afgesproken om morgen te bellen op kosten van de school... altijd leuk, heb ik ook mooi wat om naar uit te kijken... ;).
Laura, de andere stagiaire die hier van mijn school in het hotel komt, is inmiddels ook gearriveerd en woensdag komt ze even hier in hotel kijken en afspraken maken, dus heb ik dan ook wat leuks!
Maar ik mag niet klagen want over twee en een halve week komt Rosanne deze kant op en dan heb ik weer lekker een week vrij! Genieten toch?!?

Nu ik zal maar eens aan de bak gaan en tot volgens bericht! Ik zie uit naar jullie reacties!!

Liefs Ester


http://picasaweb.google.com/estersijtsma


  • 01 September 2008 - 09:49

    Richard Santinge:

    Hi Hi,

    stoere meid uit Ermelo wil het liefst met mama knuffelen. Goed om te horen!!! We hebben gisteren en geweldige gemeentedag gehad (startzondag) in Leeuwarden op de boerderij van de familie Kramer. Ook EJ was van de partij die ik met korte kapsel en zonnebril bijna niet meer herkende. Voor foto's zie www.wijngaard-leeuwarden.nl

    Blessings,

    Richard.

  • 02 September 2008 - 04:37

    Oa Sijtsma:

    Nu, jonge dame,ik heb genoten van je artikel, want zo beswchouw ik het. Erg gezellig zoals je de verschillende feiten en gebeurtenissen memoreert, tijdens het lezen had ik het gevoel er zelf bij te zijn en ik genoot met smaak van het eten en drinken. Fijn voor je dat het zo gezellig en intiem geweest is, het is en blijft immers je moeder en dat is een zegen die beleefd mag worden .
    Hier gaat alles zo', gangetje, ik doe het rustig aan met het werken (nog zestien maanden!) en heb de reis naar West-Amerika nu zo goed als voorbereid, samen met Betty. Vanmorgen in alle vroegte, goed zes uur, zat ik je bericht te lezen en ineens schoot het me in de gedachten dat ik voor 1 september (uitstel gevraagd en gekregen) de belasting in orde moest maken en dat is dus niet gebeurd. Nu, dat moet vanavond dan maar gebeuren, ook al baal ik er wel van.
    Wanneer kom je eigenlijk weer naar Nederland?, nog een paar maanden of zo? Dat vernemen we wel in de volgende serie beschrijvingen, hoor ik je zeggen. Van hier veel liefs en de hartelijke groeten.

  • 06 September 2008 - 10:23

    Jeanine:

    Leuk verhaal, Ester! Fijn dat je het gezellig hebt gehad met je moeder. Hopelijk gaan we deze maand nog eens een dagje naar Salou!
    Hasta luego, Jeanine.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ester

Actief sinds 12 Mei 2008
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 65246

Voorgaande reizen:

02 Februari 2013 - 03 Mei 2013

Lesgeven in Suriname

16 Juli 2011 - 29 Juli 2011

Onderwijsexpeditie Oeganda

26 Juni 2008 - 03 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: