Genieten op z´n Nederlands Spaans - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Ester Sijtsma - WaarBenJij.nu Genieten op z´n Nederlands Spaans - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Ester Sijtsma - WaarBenJij.nu

Genieten op z´n Nederlands Spaans

Door: Ester

Blijf op de hoogte en volg Ester

24 Augustus 2008 | Spanje, Barcelona

Buenas dias lieve vrienden en familie,

Hier na een hele tijd dan weer even een update, afgelopen twee weken is er weer een hoop gebeurt en ik zal daarvan gedeelten aan jullie vertellen…

De zalm met spinazie was een groot succes, we hebben er lekker pasta bij gemaakt met een witte saus, veel gegeten, wow, maar heel erg lekker!!

Die zaterdag was natuurlijk mijn verjaardag, ik moest gewoon werken maar daar had ik best wel plezier in…. de avond ervoor hadden we met een grote groep boven in de keuken zitten borrelen en om 12 uur kreeg ik felicitaties om mijn oren in alle talen die we in huis hebben en werd er in dezelfde talen voor mij gezongen, geweldig hoe grappig dat klinkt!! De dag erna dus werken en ook daar weer felicitaties, ´s middags zelfs een verrassing, taart!! Nou ja, op z´n spaans, dus cake met een heleboel slagroom, maar het was een geweldige verrassing.
´s Avonds ben ik met Claire een andere nederlandse stagiaire in het hotel naar de fonteinshow in montjuic geweest. Uiteraard na even geskypt te hebben met het thuisfront. Dit was echt heel feestelijk, geweldig met muziek en lichten erbij, resultaat kan gezien worden op mijn digitale fotoboek, even doorklikken bij de link onderaan… alleen daar zie je niet half hoe mooi het is….

Zondag had ik lekker vrij, heerlijk uitgeslapen, ja al weer, en wat foto´s op internet geplaatst… inmiddels zijn er al wel weer een hoop foto´s meer maar die komen binnenkort, misschien vanavond al wel…
Zondagmiddag kwam Mariëlle aan, na een reis met veel gesleep stond ze voor de deur, samen even naar binnen gebracht en toen wachtten op de sleutel, uiteindelijk is die helemaal niet gekomen, ja de volgende dag.. dus via huisgenoten even een andere sleutel geregeld zodat ze in ieder geval die nacht kon slapen…

De drie dagen erna had ik vroege shifts, dus van 7 tot 15, en dat is vroeg! Als je dat niet gewend bent, owh..., daar had ik wel even moeite mee, de eerste dag beetje uitgerust bij het zwembad op het dakterras van het hotel van Tom en Jan, die waren verkast voor de laatste weken, dus konden we daar even genieten van de late zon.

De avonden lekker doorgebracht in Huize Vallcarca, er kwamen namelijk steeds meer nederlandse stagiaires binnen om een aantal maanden te vertoeven, wordt weer een gezellige boel, ondertussen hebben we al 6 nederlanders in huis, die hier voor lange periode verblijven (lees 5 maanden) , en daarnaast nog drie nederlanders die hier een periode op vakantie waren, die vertrekken morgenvroeg om 6! uur weer terug naar Nederland. Binnenkort schijnen er zelfs nog meer nederlanders te komen, nou ja ik ben benieuwd, wordt en is een gezellige boel bij ons in huis! ´s avonds steeds lekker borrelen en kletsen, maar ook uitjes!! Zo zijn we afgelopen week naar Festa de Gracia geweest, een buurtfestival waarbij de straten worden versiert en elke straat een ander thema heeft, sneeuw, ijs, vlinders, de tuin, allerlei dingen zie je voorbij komen, en op elk pleintje een podium waar ´s avonds optredens zijn, geweldig gezellig!
De avond ervoor was ik ook met collega´s de stad in geweest, eerst voetbal kijken; Argentinië tegen Brazilië, lekker wat drinken op het tarras en via Festa de Gracia naar de metro. Was erg gezellig en zeker goed voor mijn Spaans, wat dan ook met sprongen vooruit gaat.

Vrijdagavond wezen stappen met de nederlandse gang van het huis, daar nog Tom en z´n maten ontmoet, dit keer was het eerst Shôko en daarna Opium. Gisteren met dezelfde groep lekker naar het strand geweest want ja, het was wonder boven wonder mooi weer, straal tegen de weersvoorspellingen in, die voorspelden regen, dus daar hebben we heerlijk van genoten in Sitges! en dus weer een lekker kleurtje erbij... ´s Avonds bijna hals over de kop weer terug want er was besloten dat we tappas gingen eten in Barcelona, en dat was me toch lekker, genuttigt met een Mojito, en een grote!, heerlijk, zeker een adresje om te onthouden! kosten? €13 pp, inlcusief mojito van €7,-.

Nu vandaag weer aan het werk, weer drie daagjes van 7 tot 15, maar het valt me echt minder zwaar! Dus gaat helemaal goed komen... zeker omdat mama woensdagavond aankomt! Dat wordt een feestje, helemaal samen met het feit dat ik alle daagjes vrij ben. Dus lekker de stad in en naar het strand, en natuurlijk lekker uit eten!

Afgelopen week heel hard gewerkt aan mijn progress report en project proposal, die zijn nu beiden af, gekeurd door Cristina de Front office manager en mijn supervisor. Zometeen daar een gesprek over, verbeterpunten doorvoeren en op naar school het verslag, anders komt mijn strakke planning een beetje in de war. Gelukkig goede contacten met de stagebegeleider op school dus ik zie tot nu toe geen problemen...!!

Nu alweer een heel verhaal, ik zou zeggen, check de foto´s op internet en ik kijk uit naar jullie reacties!

Saludos y un beso grande,
Ester

http://picasaweb.google.com/estersijtsma

  • 24 Augustus 2008 - 12:35

    Oscar:

    Ja ja, ver weg maar je houdt ons wel bezig. De avondshow van Fontein Montjuic is wel eluk om te zien. Wel een beetje raar einde van je filpje. Wat is Tibidabo nou behalve een kerk op een heuvel?
    Sterkte met de verleiding van Mojito's, tappas en al die andere Spaanse lekkernijen. Leuk dat je werk, school, uitstapjes en feesten zo kan mixen!!
    Veel plezier en tot Skypes

  • 24 Augustus 2008 - 14:47

    Roos :

    Hi essie, is het gezellig met mams? Ik heb een heerlijke vakantie gehad in Rimini. Verhalen hoor je als ik bij je ben. Heb er zin in joh (vooral in die mojito's ;) haha, x

  • 25 Augustus 2008 - 09:43

    Opa Sijtsma:

    Weet je, Ester, als ik net je uitvoerige bericht - waarvoor dank -lees, moet ik me vermannen anders loopt het water me in de mond van al de lekkere dingen die je beschrijft. Eten en drinken zijn uiteraard de eerste levensbehoeften, maar jij geniet er wel degelijk overduidelijk van.
    Goed aan het einde van je bericht te lezen dat het ook wat school en studie betreft alleszins gioed lijkt te gaan. Weet je, studeren en stage lopen is zo slecht nog niet denk ik.
    Fijn dat je de dagen als Petra komt vrij bent, kunnen jullie samen optimaal genieten en ik hoop dat het weer ook meewerkt.
    Van hier alle goeds gewens, ook van oma, en tot ziens, ook al heb ik geen idee wanneer dat zal zijn.
    Doei, opa.

  • 26 Augustus 2008 - 09:19

    Mam:

    Hi Es,

    Toch weer mislukt het skype contact, vanwege onverwacht bezoek aan de nieuwe buurtjes. Sorry,... mail nog even je goede telnr. voor op the airport!! liefs mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ester

Actief sinds 12 Mei 2008
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 65230

Voorgaande reizen:

02 Februari 2013 - 03 Mei 2013

Lesgeven in Suriname

16 Juli 2011 - 29 Juli 2011

Onderwijsexpeditie Oeganda

26 Juni 2008 - 03 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: